5 razlogov za obisk skupinske vadbe tudi spomladi

Ko se zemlja prebuja, postanemo tudi sami veliko bolj aktivni. Vrtnarjenje, kolesarjenje in tek so le del številnih aktivnosti, ki jih Slovenci radi počnemo. Vse to lepo pozdravljam in priporočam, saj je bivanje na svežem zraku bistvenega pomena za naše dobro počutje.

Spomladi in poleti se naše navade spremenijo – to je dobro, lahko pa tudi slabo.

Večino navad, ki jih prevzamemo v toplejših obdobjih leta, je pozitivnega značaja, bodisi ker se prehranjujemo bolj zdravo in naravno, bodisi zato, ker telovadbo v prostoru zamenjamo za raznolike športne aktivnosti na prostem. Opažam pa tudi, da  nekatere pozitivne navade opuščamo in jih ne nadomestimo primerno. Tako recimo opažam, da marsikdo celo jesen in zimo redno obiskuje skupinsko vadbo, in s tem učinkovito preprečuje bolečino in stres ter celostno krepi svoje telo, z mesecem aprilom pa telovadbo zamenja »le« z delom na vrtu in s sprehodi.

Kot fizioterapevtka z dobrim poznavanjem posledic takega ravnanja sem se odločila, da vas spodbudim k razmišljanju o pomembnosti obiskovanja telovadbe celo sezono, in navajam  5 RAZLOGOV, ZAKAJ OBISKOVATI TELOVADBO TUDI SPOMLADI:

1. V našem telesu deluje zakon, da nam telo zgradi močna in odporna tkiva le, če smo redno telesno aktivni. Takoj, ko z redno telesno aktivnostjo prenehamo, začnejo naše mišice slabeti in prenašajo čedalje manjše obremenitve, ne da bi se pri tem pojavila bolečina. V neverjetno kratkem času izničimo učinke več-mesečnega truda, s katerim smo utrdili sklepe in mišice. Ko  jeseni spet začnemo s telovadbo, moramo začeti znova od začetka.

Nekateri ljudje se odločijo za prenehanje obiska telovadbe zato, ker menijo, da so pri delu na vrtu tudi telesno aktivni. To je do neke mere res, vendar táko delo ne vključuje pravilnega gibanja hrbtenice, kar opazimo spomladi, ko je na vrsti »štihanje« gred in pletje plevela. V tem obdobju se pri nas vsako leto poveča število pacientov, ki iščejo pomoč, ker jih je na vrtu »zagrabilo« v križ. Ta bolečina je zanesljiv dokaz, da uporabljamo telo nepravilno in enostransko.

2. V skupini nas vaditeljica spodbuja, da se potrudimo in izvedemo vaje v številu, ki ustreza naši starosti in telesni spodobnosti, in to privede do maksimalni učinka vadbe. Poleg tega nas opozarja na morebitne nepravilnosti pri izvedbi vaj in nas ustrezno popravi.

3. Čeprav se na intelektualni ravni vsi zavedamo, da je redna telovadba pomembna, nas utrujenost, pomanjkanje volje in udobje doma velikokrat »prepriča« da sami doma ne telovadimo. Ljudje mi pogosto omenijo, da se doma »ne spravijo« k telovadbi. Zato nas dejstva, da ima telovadba določen termin, da smo za to tudi plačali, in da nas čaka na telovadbi prijetna družba motivirajo, da se odločimo za obisk tudi tedaj, ko bi se temu najraje izognili. Mnogi telovadci po telovadbi redno »zavijejo« na čaj ali kavo. Tako postane telovadba tudi družabni dogodek, ki neizbežno izboljša naše razpoloženje.

4. Zaradi izbire vaj in prilagojenosti vadbe naši telesni zmogljivosti se možnost za poškodbe zelo zmanjša. Programi so zasnovani tako, da enakomerno obremenjujejo naše sklepe in mišice, predvsem pa se izogibamo gibom, ki so tvegani za nastanek bolečine v križu in vratu ter vadimo gibe, ki bolečino preprečujejo.

5. Če z redno vadbo prekinemo in več mesecev ne telovadimo, smo v tem času skoraj izničili svoje dosedanje delo in prizadevanja in jeseni moramo začeti spet od začetka.

Vodena vadba je osnova za vse ostale fizične aktivnosti

Programi TELOVADBA ZA VSAKOGAR so oblikovani tako, da je naše telo vedno v dobri pripravljenosti za vsakdanje izzive, saj vsebujejo raztezne vaje, vaje za poživitev krvnega obtoka, vaje za krepitev vseh mišičnih skupin, vaje za ravnotežje in vaje za hrbtenico. Da so naši programi strokovni in kvalitetno vodeni, dokazuje dejstvo, da se bolečina v križu in vratu pri ljudeh, ki redno obiskujejo našo telovadbo, komaj kdaj pojavi.

Svoja razmišljanja vam ponujam v presojo in vam želim čudovit začetek pomladi, ki se jo tudi sama že zelo veselim.

Barbka Zrnec
+386 40 955 678

« More from Blog