Aktivna nosečnost – Pilates je primeren tudi za nosečnice

Kljub čarobnosti in veselem pričakovanju rojstva nosečnost spremljajo tudi določeni izzivi: spremembe telesa in zunanjega videza, nove odgovornosti, sprememba življenjskega stila in številna majhna presenečenja, ki spremljajo rojstvo – vse to je  lahko za bodočo mamico zelo utrujajoče. Zato ne pozabimo nase in na svoje potrebe. Ob podpori partnerja in družine, ob pravilni prehrani, pozitivnem razmišljanju ter seveda v ohranjanju pomembnih aktivnosti kot je GIBANJE, lahko pot do poroda hitro mine. Pri tem je pomembno, da se ne gibate ne premalo niti preveč.

Nosecniski trebuhPilates je odlična vadba za ohranjanje zdravja in duševnega ravnovesja med časom nosečnosti in tudi po porodu.

Kako varno je med nosečnostjo izvajati pilates vaje?

Če se pilates izvaja pod vodstvom usposobljenega vaditelja in če vaše aktivnosti podpira tudi ginekolog, je lahko zelo učinkovita in varna metoda za izvajanje gibalnih vaj med nosečnostjo.

Prednost pilates vadbe je, da se lahko prilagaja od lažjih do zahtevnejših vaj, ki so namenjene tako zdravim posameznikom, kot  ljudem z manjšimi gibalnimi sposobnostmi, po poškodbah ter seveda za noseče in doječe mamice.

Pilates,  oblikovan za nosečnice, nudi podporo pred in po nosečnosti. Kakšne so prednosti te vadbe?

  • Pilates vadba deluje na obvladovanje lastnega telesa, izboljša mobilnost, ravnotežje in moč.
  • Pilates krepi mišice medeničnega dna, kar omogoča lažji porod in zmanjšuje tveganja.
  • S pilates vajami ohranjate lepo postavo in omogočite svojemu telesu hitrejšo regeneracijo po nosečnosti.
  • Pilates deluje proti stresno, saj so vaši možgani dobro prekrvavljeni (istočasno pa tudi plod in ostali organi), prejmejo dovolj hranil in kisika, kar omogoča normalno delovanje kognitivnih funkcij in povečuje odpornost na stres.
  • Pilates zmanjšuje odtekanje in nabiranje vode v telesu, predvsem v rokah, gležnjih in nogah.

 »Občutek stresa in tesnobe v zgodnji nosečnosti ni nič nenavadnega, po vsej verjetnosti bodo neprijetni občutki izginili sami od sebe, saj gre vaše telo skozi velike hormonske spremembe, vaše življenje pa se spreminja z neverjetno hitrostjo. S hormonskimi motnjami se občasno sooča vsak človek, zato ni razloga za preplah.«

  • Skrbi za stabilizacijo hrbtenice, predvsem ledvenega predela, ki je sicer v nosečnosti, izdatno obremenjen. Izognili se boste nepotrebnim bolečinam in hkrati ohranili dobro držo.
  • Pilates je skupinska vadba, kar lahko nosečnici pomaga v obdobju osamljenosti (to ni  obvezen element nosečnosti), predvsem v času porodniškega dopusta in tako ostane družbeno aktivna.

Prvo trimesečje je najbolj rizičen čas nosečnosti, takrat je potrebna večja previdnost, ker je povečano tveganje spontanega splava. Kaj mora vaditelj in nosečnica paziti pri vadbi v prvem trimesečju?

Če začetek nosečnosti spremlja slabost in resni zdravstveni problemi, bo zdravstveno stanje nosečnice verjetno narekovalo njen življenjski slog v tem obdobju.

»Če se v prvem trimesečju nosečnosti ne počutite dobro, počivajte, kolikor želite, se ustrezno prehranjujte in pijte dovolj tekočine.«

Če je slabost zmerna in ni nikakršnih problemov, lahko nosečnica ostane aktivna kot pred nosečnostjo. Pilates je priporočljiv tudi za začetnice, če se posameznica vključi v skupine, ki so namenjene tej ciljni skupini.

Pilates vaje na hrbtu so v prvem obdobju nosečnosti odsvetovane!

Ležanje na hrbtu povzroča pritisk na glavno veno, kar lahko posledično zmanjšuje dotok krvi do možganov in maternice; lahko se boste počutili omotično in zadihano. Vaje leže na hrbtu se lahko izvajajo, vendar z krajšim obsegom in nekaterimi ukrepi:

»Da bi se izognili nepotrebnim težavam, si ledveni predel podložite z blazino. Poleg tega pa naj vaje na hrbtu potekajo manj časa in z večjimi postanki kot običajno.«

»Med nosečnostjo morate vedno poslušati svoje telo in lastno intuicijo: enostavno ne delajte gibov, ki vam povzročajo nelagodje in bolečine. Če se počutite telesno sposobna in nimate posebnih zdravstveni težav, lahko izvajate pilates ves čas svoje nosečnosti. V primeru, da niste prepričani v lastno presojo, se posvetujte z lečečim zdravnikom.«

V nasprotnem primeru pa obstajajo številne vaje, ki so nosečnicam zelo prijazne:

  • Stranska in klasična deska
  • Vaje za roke
  • Kotaljenje kot žoga itd…

»Pilates je lahko zelo prijetno in koristno preživljajnje prostega časa, če vašega vaditelja pravočasno seznanite z vašo nosečnostjo in morebitnimi zdravstvenimi problemi. Le-ta bo presodil, ali  se lahko vključite v izbrano skupino, ali pa se vključite v aktivnosti, ki so primernejše za vas.«

Vse bodoče in novopečene mamice ste vljudno vabljene, da preverite učinkovitost pilates vadbe pod okriljem naše fizioterapije v Svet Zdravja. Urnik bo razpisan na spletni strani Sveta Zdravja, kjer si lahko izberete svoj termin in lokacijio.

»Zmernost je eden od najboljših zdravnikov«

 -Julius Langbehn-

Barbka Zrnec
+386 40 955 678

« More from Blog