Telovadba za vsakogar je tudi telovadba za moške

Odkar v fizioterapiji Zrnec – Svet Zdravja organiziramo vodene vadbe, smo jim nadeli zelo zgovorno ime – Telovadba za vsakogar, s čimer smo želeli poudariti, da znotraj naše ponudbe lahko vsakdo najde nekaj za potrebe svojega telesa, ne glede na spol in starost. Opažamo pa, da se moški nekako težko odločajo za vodeno vadbo.

Kakšne so športne navade predstavnikov moškega spola?

Tek, pohodništvo, nogomet, tenis, košarka, fitnes, smučanje in še kaj bolj ekstremnega bi se našlo na seznamu priljubljenih športov naših aktivnih Slovencev, vendar se kot fizioterapevtka sprašujem, ali so moški pozabili, da ima vsak resen šport tudi svojo »predigro«, ki se ji reče ogrevanje. Z ogrevanjem dosežemo veliko ciljev: krepimo in raztezamo mišice, ki jih bomo obremenili, hkrati pa skrbimo za »zapostavljena« tkiva, ki jih s svojim priljubljenim športom ne krepimo dovolj.

Kaj imata skupnega nogomet in pilates?

Igralec nogometaSicer se z žogo srečujemo tudi pri pilatesu, vendar se obe dejavnosti povezujeta zaradi potrebe po dobri motoriki, koordinaciji in ravnotežju. Poleg tega so sestavni del pilatesa vaje za raztezanje, ki ščitijo nogometaše pred poškodbami oziroma zmanjšujejo čas okrevanja.

Največji mit o pilatesu: je le za ženske

Da je pilates danes vadba »za ženske« so verjetno krivi stereotipi, ki so nastali  spontano ob naraščanju popularnosti vadbe. Na žalost – čeprav je popularnost pilatesa v zadnjih letih doživela vrhunec in je vadečim prinesla ogromno zadovoljstva – se je utrdilo prepričanje, da je pilates vadba le za ženske. Zato smo vaditelji pogosto postavljeni v vlogo prepričevalcev in pobudnikov,saj želimo vadbo približati čim večjemu številu ljudi. Da je pilates primeren tudi za moške, bom argumentirala v nadaljevanju tega besedila …

Med moškimi vedno bolj cenjene skupinske vadbe kot je pilates: Potrebna je bila dodatna spodbuda …

Zahvaljujoč dognanjem in spodbudam strokovnjakov iz področja medicine, fizioterapije in športa, se je s pozitivnimi učinki vadb, ki temeljijo na boljši raztegljivosti mehkih tkiv, ravnotežju, krepitvi mišic hrbtenice ter celotnega trupa (power house) ter  koordinaciji – seznanilo tudi zajetno število moških. Tako se je torej v zadnjih letih trend malce obrnil – mnogi moški se zavedajo, kako pomembno je utrjevati sklepe in sleherno mišico na telesu, da bo tveganje za poškodbe manjše, udejstvovanje v priljubljenih moških športih, pa čedalje  uspešnejše.

Kaj je torej pilates?

Pilates je oblika vadbe, kjer se posvečamo RAVNOTEŽJU, RAZTEGLJIVOSTI, KREPITVI MIŠIC in KOSTI  ter  GIBANJU – vse kar je pomembno za izvajanje priljubljenih moških športov. Gibi, ki jih spremlja posebna metoda dihanja, so umirjeni in integrirani, tako da je vključeno celotno telo, kar  je velika prednost v primerjavi z vadbo na klasičnih fitnes napravah, kjer se posvečamo naenkrat le eni mišični skupini. Bistvena prednost pilatesa je, da krepimo trebušne mišice pri sleherni vaji, že s samim dihanjem.

Pilates danes – vključen v trening profesionalcev

Strokovnjaki iz sveta športa so že sprejeli pilates in ga začeli uporabljati kot preventivo za poškodbe, za izboljšanje raztegljivosti in koordinacje v gibanju. Vedno več prvoligaških nogometnih in rokometnih klubov ima pilates vadbo vključeno v vsakodnevni trening, nekatri celo kot obvezni del, ki je naveden tudi v njihovih pogodbah.

Pilates in golf

Tisti, ki se ukvarjajo s športi, kjer sta pomembna koordinacija in popoln nadzor gibanja – kot recimo golf – sprejemajo pilates brez vsakršnih zadržkov. Vsak profesionalni/rekreativni golfist se zaveda, da celotna igra temelji na ustrezni DRŽI, PRIJEMU in PORAVNAVI, k čemur pilates bistveno pripomore. Golf je edina igra, kjer med seboj lahko enakovredno igrata vrhunski profesionalec in ljubiteljski igralec ali pa starostnik  in mladenič pri dvajsetih.  To omogoča prav  »handicap« ali prednostno  število udarcev, ki jih ima slabši igralec pred boljšim.

Pilates in rokomet

Vedno večje število profesionalnih rokometašev izvaja pilates v okviru svojih treningov, z namenom, da izboljšajo koordinacij in gibljivost ter kot preventivo in terapijo v povezavi s poškodbami. Pri rokometu, kjer sta hitro spreminjanje smeri in izredna hitrost pri igranju, pogoj za uspeh, je pilates zelo primerna vadba za ogrevanje. Glavna pozitivna posledica pilatesa pa je boljše ravnotežje, kar posledično pomeni, da igralci manj padajo in lažje obvladujejo svoje telo na igrišču. Z redno vadbo se povečujeta gibljivost in moč »power house-a« ter zmanjšuje obremenjenost hrbtenice, ki je pogosto izpostavljena udarcem nasprotnikov.

Pilates za vsakogar

Če ste že že  v osnovi zelo aktivni, boste ugotovili, da pilates igra pomembno vlogo pri vzdržljivosti celotnega telesa – gre za trening, ki je dobra podlaga za vse ostale športne aktivnosti. Začetniki boste presenečeni, kako težko se je že po krajšem premoru vrniti v formo in da je smiselno pilates izvajati čimbolj redno. Z vsako uro vadbe boste ugotovili pozitivne spremembe na vašem telesu, kar je odlično motivacijsko sredstvo. Pilates vadba je primerna za vse življenjske stile in zelo različno aktivne posameznice in posameznike.

»Pilates je del ogrevanja za mnoge profesionalne športnike in plesalce. Njegove pozitivne učinke poznajo številne nosečnice in doječe matere in seveda vsi zdravi posamezniki ter posameznice, ki redno hodijo na vadbo.«

Pilates in rak na prostati

Rak na prostati je postal ena od najbolj razširjenih moških bolezni, najbolj pogosto se pojavi pri moških po petdesetem letu starosti. Bolezen  predstavlja velik zalogaj tako za okrevanje kot tudi za naše zdravstvene blagajne. Čeprav  je pri nekaterih moških povečano tveganje zaradi njihove genske predizpozicije, se telesna homeostaza ohranja z ustreznim življenskim slogom. Ena od hipotez predpostavlja, da k nastanku prisepava tudi oslabljenost mišic medeničnega dna oziroma neaktivnost tega mišičnega sklopa.

»Z udejstvovanjem v pilatesu, boste utrdili celoten predel medeničnega dna in tako zmanjšali tveganje, da bi zboleli za rakom na prostati.«

Pilates za boljšo spolnost

Že zgoraj navedena pozitivna posledica rednega izvajanja pilatesa – okrepljene mišice medeničnega dna – predstavlja številne prednosti tako za moške kot tudi za ženske … Dokazano je, da se s pilatesom izboljšuje tudi spolnost in tako se vadba že uporablja kot pomoč pri zdravljenju spolne disfunkcije.

»Ne glede na starost vam bo kombinacija pilatesa, zdrave prehrane, vitaminskih dodatkov in nekaj naravnih hormonov vrnila nekdanjo željo po spolnih odnosih, ki bodo prinesli tudi kup koristi za vaše zdravje.«

Zakaj je pilates primerna vadba za moške?

1. Obstaja več zvrsti in stopenj zahtevnosti pilatesa, tako lahko vsak izbere vadbo, ki je zanj najbolj primerna in všečna. Vaje so sestavljene iz različnih elementov, ki se med seboj povezujejo in nadgrajujejo. Pri najbolj zahtevnih oblikah pilatesa, izgubljate tudi na teži, saj vpliva le-ta pospešuje delovanje kardio-vaskularnega sistema. Pošteno se boste preznojili in začeli spoznavati resničen pomen te vadbe. Pilates izvajamo počasi, posebej če smo začetniki, a s časoma se bo telo navadilo na težavno stopnjo vadbe, zato boste to morali zviševati in pospeševati tempo.

2. Pilates je vadba za vsakogar. Pri pilatesu se učimo pravilnega gibanja in gibanja, kar se obrestuje v vsakodnevni rutini. Ne samo, da boste z redno vadbo, imeli lepše telo, ampak boste izboljšali tudi držo in motoriko. Bolečine, ki so povezane s prisilno držo, bodo lahko popolnoma izginile, mišice pa bolj sproščene – tako kot po učinkoviti masaži.

3. Pri pilatesu moški (in ženske) spoznavajo svoje telo. Nekatere mišice so, kljub športni aktivnosti, lahko popolnoma zakrnele. Ugotovili boste, da so zaradi slabše raztegljivosti in zakrčenosti nekaterih mišic nekatere vaje bolj zahtevne; moški imajo boke in stegna manj prožne kot ženske. Po uvodnem spoznavanju prvin pilatesa in  lastnega telesa, bomo našo vadbo lahko prilagodili mišičnim skupinam oziroma delom telesa, ki zahtevajo izdatno razgibavanje.

4. Pilates vaje lahko izvajamo brez pripomočkov, z lastno telesno težo.

Pilates zahteva subtilno gibanje in manjše prilagoditve med vajami kot ste moški običajno vajeni. Tudi pri pilatesu se uporablja pripomočke, vendar ne le z namenom pridobivanja moči, ampak za boljši nadzor nad lastnim telesom.

»Naj vas ne zavedejo vaje, ki na videz delujejo lahke, saj se šele pri aktivnem sodelovanju, ugotovite,  kakšna je vaša telesna pripravljenost.«

5. Pilates – MEDILATES: Če vas pestijo pogostejše težave s hrbtenico, potem boste morda potrebovali pilates, ki je oblikovan za ljudi z bolečino v križu in vratu. Pri nas smo mu nadeli ime MEDILATES – obogaten je z medicinskimi znanji metode McKenzie, ki je v svetu in pri nas zelo uveljavljena pri vzročnemu odpravljanju bolečin. Tako boste hrbtenico med vadbo dodatno zaščitili in v okviru vadbe izvajali tudi vaje, ki so posebej pomembne za zdravo hrbtenico.

Vse predstavnike moškega spola toplo vabimo k našim rednim uram pilates vadbe, ki jo organiziramo na številnih lokacijah, v Ljubljani in okolici ali pa izberite Telovadbo za moške, ki bo potekala v Domžalah na podlagi predhodnih prijav.

Do prihodnjič,

Barbka Zrnec
+386 40 955 678

« More from Blog